Trh se dělí na férové a ty ostatní

Aleš Pospíšil, manažer vnějších vztahů společnosti Centropol. Foto: CP
  •  

V žádném odvětví ekonomiky nelze dopustit, aby na tom byl lépe ten, kdo porušuje zákon. A to ani v energetice, kde se trh proměnil z houfů běhajících obchodníků k sofistikovanějším obchodním modelům. Ty dávají zákazníkům mnohem větší šanci vybrat si toho pravého dodavatele elektřiny a plynu.

Kromě ceny začne hrát čím dál větší roli energetické poradenství. Poradce může propočítat spotřebu největších žroutů energií, vypočítat možnosti úspor při koupi nového spotřebiče ve vyšší energetické třídě i dobu návratnosti této investice. Zjistí ale i nesprávné nastavení distribuční sazby, které může prodražit spotřebu o desítky procent. Zákazníky ke změně dodavatele nevede vysoká cena energií, ale spíš nezájem dodavatele o vlastního zákazníka, nedostatečná komunikace, rigidní a zdlouhavé řešení jeho požadavků či změny jeho potřeb.

Na trhu je stále dost obchodníků, kteří porušují pravidla a zákazníkům se doslova lámou do dveří ve snaze získat je za každou cenu. A je jedno, zda jde o obchodníka zvonícího na zvonky se smlouvou o dodávce energií v ruce nebo o firmu, jež sjednává zprostředkování aukcí, které k zajištění nejlepších podmínek na trhu většinou stejně nevedou.

Centropol chce trh od těchto praktik vyčistit. Nabízíme státním institucím maximální součinnost v boji proti těm, kdo odmítají respektovat právo zákazníka svobodně se rozhodnout a nehodlají dodržovat zákony. Upřednostňujeme regulaci spojenou s vymahatelností a kontrolovatelností. Přispět ke kultivaci trhu mohou i zákonem stanovené nároky na prodejce energií, tedy jejich vzdělání či možné certifikace garantované státní autoritou nutné pro výkon činnosti. Inspirovat se můžeme např. v pojišťovnictví, kde se tímto způsobem podařilo nekalé praktiky výrazně omezit.

Centropol klade na své obchodníky mimořádně vysoké profesionální i etické nároky a porušení interních předpisů vede k okamžitému ukončení spolupráce. Cílem každého férového dodavatele by mělo být trvale přispívat ke kultivaci podnikatelského prostředí včetně ochrany zákazníka. Ten by v tomto byznysu rozhodně neměl být slabší stranou.

Aleš Pospíšil, manažer vnějších vztahů společnosti Centropol


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*