Centropol: Trh očistí přísnější pravidla, akreditace a vzdělávání prodejců

  •  

Trh s energiemi nemá v současnosti právě nejlepší pověst. Mohou za to především někteří “pseudoobchodníci”, kteří se snaží získávat nové zákazníky nejrůznějšími nefér praktikami. Pomoci by měla nejen novela energetického zákona. Společnost Centropol, která zákazníkům dodává elektřinu a plyn, navrhuje také například povinné vzdělávání a certifikaci prodejců.

Podle ředitele zákaznické zkušenosti společnosti Centropol Tibora Flašíka by se měly především zpřísnit podmínky pro udělování licencí pro obchodování s elektřinou a plynem. “Dnes to může dělat téměř kdokoli, máme velmi liberální legislativu a ERÚ v podstatě nemá možnost licenci nedat,” uvedl Tibor Flašík.

Centropol se snaží prosadit změnu energetického zákona tak, aby prostředníci také podléhali jurisdikci energetického zákona a Energetického regulačního úřadu (ERÚ). Pravidla totiž musí být stejná pro všechny, nejen pro samotné dodavatele.

Zpřísnění je na dobré cestě

Osobní prodej má v energetickém oboru své opodstatnění. Je však třeba změnit způsob, jak k němu někteří prodejci přistupují. “Od konce loňského a začátku letošního roku jsem zaznamenal v této oblasti obrovský posun. Většina dodavatelů se shodla na tom, že je třeba trh od nekalých praktik vyčistit. Ony neškodí jenom koncovým zákazníkům, ale i nám jako dodavatelům,” postěžoval si Flašík.

Kontrola je v terénu takřka nemožná

Vydáváním akreditací Energetickým regulačním úřadem se trh vyčistí od různých pofiderních “pseudobchodníků”. Když pro dodavatele někdo smlouvy prodává, je to totiž většinou živnostník, který má často ještě nějaké subdodavatele. Na konci řetězce je tak u samotného prodeje někdo, o jehož existenci obchodník de facto vůbec neví.

Vlastní certifikáty

Zvláštní zřetel přitom v Centropolu berou především na starší obyvatele. U nich si rozhodnutí přejít k Centropolu nechává společnost potvrdit nejen od nich, ale třeba i od příbuzných či sousedů. Centropol chce rovněž jít cestou vlastního vzdělávání prodejců poté, co bude mít možnost je zaregistrovat. Společnost pro ně pak bude vydávat vlastní certifikáty a vychovávat z nich své energetické poradce.


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*