Na chátrající část Kozí dráhy vlaky nevyjedou, i když je kraj objednal

  •  

Na celou Kozí dráhu vlaky na jaře nevyjedou. Správa železnic totiž odmítá opravit železniční trať mezi Telnicí a Oldřichovem. Ústecký kraj už ale závazně objednal vlaky, které by po železnici měly od dubna začít jezdit. To se ale nestane. „Správa železnic nám sdělila, že letos zprovoznit Kozí dráhu v úseku Telnice – Oldřichov nemá v plánu. Podle kraje mají železničáři povinnost trať, kterou mají ve správě, udržovat v takovém stavu, aby mohla při objednávce bez větších prodlev dopravu umožnit,“ řekl ústeckokrajský radní Jan Růžička.

Za velkého zájmu veřejnosti se loni na jaře vrátily vlaky na polovinu Kozí dráhy, mezi Děčínem a Telnicí. Letos měly jezdit po celé její délce. „Informaci o odmítnutí zprovoznění pro nás byla nemilým překvapením. Kraj projevil vůli objednat přepravu po celé délce od Děčína do Oldřichova již před dvěma lety. Předloni jsme závazně objednali přepravu v prvním úseku do Telnice s informací, že za rok objednáme zbytek. Loni jsme úsek Telnice-Oldřichov skutečně objednali,“ vysvětluje radní Růžička s tím, že Správa železnic měla dostatečný čas se na tuto další objednávku přepravy připravit.

Kozí dráha chátrá a peníze na opravu nejsou

Investice do zprovoznění trati, která od roku 2008 chátrá, se podle železničářů nevyplatí. Podle prvních odhadů by to stálo zhruba 300 milionů korun. „Z hlediska priorit opravných prací Správa železnic nemůže uspokojit požadavek kraje na komplexní opravu a obnovení provozu v současné době. Finance přednostně směřujeme na údržbu a opravy úseků s vyšší frekvencí dopravy. U této trati je plánované využití pouze sezonní – má se jednat o tři páry vlaků o víkendech,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda s tím, že je významná část technického vybavení na této trati za hranicí životnosti a je potřeba je nahradit. „Odhadované náklady na opravu trati v úseku Telnice – Oldřichov začínají na částce zhruba 300 milionů korun,“ dodal Gavenda.

Podle náměstka hejtmana Jiřího Řeháka má pro Krušnohoří smysl obnovení provozu v celém úseku bývalé Duchcovsko – Podmokelské dráhy. „Cestujícím se nabízí spojení s lanovkou na Komáří vížku s památkami UNESCO v Krupce nebo propojení s Moldavskou dráhou a obnovovanou tratí do Německa,“ doplnil náměstek hejtmana.

Vedení kraje chce nyní vyvolat další jednání o osudu oblíbené podkrušnohorské trati. „Chceme jednat s oblastním ředitelem Správy železnic Martinem Kašparem. Následovat bude žádost o setkání s generálním ředitelem i dalšími představiteli této organizace. Vyvoláme jednání i s ministrem Martinem Kupkou a jeho náměstkem,“ vyjmenovává krajský radní s tím, že varianta soudního sporu je až jako poslední možná.


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*