Energetický poradce Centropolu vám poradí vhodný typ kotle nebo zkontroluje velikost jističů

Aleš Pospíšil, manažer vnějších vztahů společnosti Centropol. Foto: CP
  •  

Na trhu s energiemi dochází ke změnám, z kterých jednoznačně profitují zákazníci. Kromě levnější elektřiny nebo plynu nabízí Centropol také energetické poradenství. Co všechno musí takový poradce znát a co od něj můžete čekat, vysvětluje Aleš Pospíšil, manažer vnějších vztahů společnosti Centropol.

Co všechno by měl umět obchodník – energetický poradce?

Měl by umět jednat se zákazníkem tak, aby v něm vzbudil pocit důvěry. Také by mu měl umět vysvětlit princip obchodu s energiemi, což by mělo zákazníkovi pomoci rozpoznat nereálné nabídky. A samozřejmě poradit, jak ušetřit za elektřinu nebo plyn, jaký ceník vybrat, jak zkrátka platit co nejméně. Rovněž počítáme s tím, že energetický poradce bude umět vyhodnotit i technické parametry domácnosti, správně nastavenou distribuční sazbu, velikost jističe, vhodný typ kotle, případně posoudit vhodnost instalace fotovoltaických panelů apod.

Co od něj může zákazník čekat, pokud si ho pozve domů?

Energetický poradce srovná nabídku zákazníkova původního dodavatele oproti Centropolu a nabídne vhodný ceník tak, aby zákazník ušetřil. Pakliže se zákazník společně s energetickým poradcem domluví na vzájemné spolupráci, sepíše s ním smlouvu, kterou poté odesílá do Centropolu. Spousta zákazníků má obavu z toho, že bude muset pro změnu dodavatele podstupovat sáhodlouhý proces. Opak je ale pravdou, po podpisu smlouvy Centropol bere veškeré řešení za zákazníka na sebe a o vše se postará.

Jaké vzdělání by měl poradce mít? Lze ho odlišit od nepoctivých prodejců?

Spouštíme oficiální certifikace obchodníků, díky které se obchodní zástupci společnosti Centropol budou prokazovat průkazem autorizovaného a proškoleného obchodního zástupce. Centropol s nepoctivými prodejci nechce spolupracovat a proto návštěvu a sepsání smlouvy ověřuje validačním hovorem. V praxi to funguje tak, že po odchodu obchodního zástupce Centropol zákazníkovi zavolá, provede kontrolu prodeje a ověří údaje na smlouvě. Pokud by se stalo, že zákazník návštěvu nepotvrdí, smlouvu operátor vrátí obchodnímu zástupci a neakceptuje ji.

Kdy a kde může zákazník energetického poradce objednat?

Pracujeme na vývoji procesu, aby si zákazník, který se dovolá na běžnou infolinku, mohl osobní návštěvu energetického poradce objednat na konkrétní den a hodinu.

S jakými triky se aktuálně setkáváte?

Často se obchodní zástupci jiných společností vydávají například za dominantního dodavatele na daném distribučním území. Lákají ho pouze na kontrolu smlouvy nebo kontrolu fakturace. Zákazníka nechají ale ve skutečnosti podepsat novou smlouvu s jiným dodavatelem. Při podpisu tvrdí, že se o nic nejedná a podpis pouze stvrzuje jejich návštěvu. Právě proto, abychom tomuto jednání předešli, veškeré smlouvy se zákazníky následně ověřujeme telefonicky.


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*