Na krajských webových stránkách najdete novinku – virtuálního asistenta s názvem ÚKbot, který pracuje na principech umělé inteligence a slouží pro prvotní orientaci na webu. „Cílem nasazení nového prvku je zefektivnit a zjednodušit komunikaci úřadu a veřejnosti a ulehčit orientaci na krajském webu,“ řekl hejtman Jan Schiller.
Nový ÚKbot pomůže s rychlou orientací, poradí, na koho se obrátit v dané problematice, usnadní hledání informací o událostech a službách, které kraj a krajský úřad nabízí, a doporučí kompetentní kontaktní osoby dle položeného dotazu. Funguje v češtině, angličtině, němčině a ukrajinštině.
„Preferovaný jazyk si návštěvník stránek zvolí při spuštění chatbota. Každý uživatel bude mít k dispozici 20 dotazů denně. Cílem je omezit zahlcení a nekorektnosti dotazů. Pokud se dotaz nebude týkat Ústeckého kraje a krajského úřadu, chatbot na to upozorní,“ dodává krajská mluvčí Magdalena Fraňková. ÚKbot, který přišel na 85 tisíc korun, zatím pracuje v pilotním provozu. Počítá se s tím, že návštěvníci stránek jej budou svými dotazy dále učit a zdokonalovat.
Přidat komentář