V Teplicích se jel první závod Českého poháru XCO. Olympionik Jaroslav Kulhavý potvrdil roli favorita. Přečtěte si rozhovor s pořadatelem akce Josefem Dlohošem.
Jak byste zhodnotil první závod letošního ročníku?
Pokud mohu hodnotit první závod letošní sezóny v disciplíně XCO v Teplicích, myslím, že pokud mohu hovořit za všechny organizátory, můžeme být spokojeni. Cílem změny kategorie závodů z C2 na C1 bylo zvýšit jejich atraktivitu a to se myslím povedlo.
Je to vidět nejen na zájmu ze strany závodníků ale také i diváků. Také mne velice potěšila hojná účast vloženého závodu dětí, kterým je opravdu třeba se věnovat, a budeme minimálně přemýšlet, zda bychom je do již tak napnutého časového plánu, nevměstnali.
Co zapříčinilo tomu, že se v elitní kategorii žen se české
bikerky na pódium vůbec neprobojovaly?
Asi není třeba hledat nějaké hlubší příčiny. Zahraniční závodnice v této kategorii měli vždy navrch a pokud se neúčastnila alespoň jedna s dvojice Kateřina Nash – Tereza Huříková, bylo většinou již rozhodnuto, že o první příčky se poperou Slovenky, Polky, Belgičanky a historicky třeba Číňanky.
Obě dvě naše nejlepší závodnice mají již dlouhodobě z různých důvodů naplánovány jiné závody ve svých kalendářích. Bohužel nemáme mezi českými ženami zástupkyni tak silnou, jako je právě například Jaroslav Kulhavý, Kristián Hynek, Jan Škarnitz (a mnoho dalších) mezi muži nebo nastupující generace zastoupená Janem Nesvatbou (první roku v elitní kategorii) nebo Janem Rajchartem v juniorské kategorii.
Bude velice zajímavé pozorovat například Barboru Průdkovou, která zatím vyčnívá ve startovním poli Juniorek a je schopná předjet a závodit s mnohými ženami již nyní. Přechod do ženské kategorie je ale velmi těžký, konkurence je velká a my držíme Báře palce aby se prosadila a začala zaplňovat místa na stupních vítězů nejen v kategorii juniorské jak se jí to daří nyní, ale i později právě mezi ženami.
Jak se jezdcům závodí v centru lázeňských Teplic?
Myslím, že závod v Teplicích je mezi ridery velmi oblíbený. Což bylo vidět i na zaplněných startovních listinách. Letos se klasicky jel na léty prověřené trati, která nedoznala příliš velkých změn – skoro dokonalé se mění špatně. Je pravda že tato trať umístěná částí v lázeňském lesoparku, nenabízí příliš moderních trendů tak jako excelentní trať v Novém Městě, nabídne zato ale právě tu osvědčenou technickou klasiku a zajímavé prvky jí rozhodně nechybí.
V rámci českého poháru se vždy snažíme umístit závod do atraktivního prostředí jak pro závodníky atak pro diváky a věřte že spojit příjemné s užitečným nebývá často úplně jednoduché. Proto jsem velice rádi, že na stávající destinace a tratě závodů v ČP máme vesměs pozitivní ohlasy.
Co takle info, kolik na to město Teplice dalo dotaci ze svého rozpočtu? Loni takle propálili sto litru jen to hvízdlo.