Moldava začíná řešit opravu historické nádražní budovy


Moldavští zastupitelé se zúčastnili dvou zásadních schůzek, které by mohly napomoci vyřešit problém moldavského nádraží.

Diskuse o rekonstrukci budovy se vlečou řadu let. V důsledku nestability ve vedení místní radnice, ve které se za poslední tři roky vystřídali ve funkci čtyři starostové, se dosud nepodařilo začít čerpat státní pomoc, která nabízí 95% dotaci na rekonstrukci budovy.

Po četných obměnách jsou si současní zastupitelé vědomi své odpovědnosti zato, zda významný objekt kulturního dědictví, kterým moldavské nádraží bezpochyby je, kompletně zchátrá a bude jednou zbořen, nebo zda bude hospodárně využíván a zachráněn pro další generace.

V polovině září se moldavští zastupitelé setkali na litvínovském zámku se zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a státní agentury CzechInvest. Diskutovali možnosti využití státní pomoci na rekonstrukci historické nádražní budovy.

„Tato diskuse proběhla takřka „minutu před dvanáctou“. Od první registrace do státního programu „Brownfield“ totiž obec ztratila kvůli místním neshodám celé dva roky. Na zpracování materiálů zbývá už jen několik týdnů, naděje ještě není úplně ztracena,“ vysvětluje Petr Fišer, předseda správní rady Nadačního fondu „Moldavská dráha / Teplický Semmering“.

Rozhovory pokračovaly v Neurehefeldu se zástupcem primátora města Freiberg Stevem Ittershagenem. Významné saské město, které je koncovou stanicí dříve plně průjezdné dráhy mezi Teplicemi / Mostem a středním Saskem, začalo diskutovat téměř totožný

 


Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*