Železniční trať z Lovosic do Teplic přes Oparenské údolí je po sesuvu z roku 2013 stále mimo provoz. Oprava části poničené sesuvem mělo tři varianty. V současné době to však vypadá, že vybrána nebude ani jedna a že plány na obnovu tratě jsou definitivně zamítnuty. Přitom ještě nedávno ministerstvo tvrdilo, že trať poničenou sesuvem půdy u Dobkoviček kvůli výstavbě dálnice D8, opraví.
První dvě varianty opravy trati počítaly buď s klasickým náspem, na kterém bude položená trať, nebo se stavbou železničního mostu, ten by překlenul celé území sesuvu. Třetí variantou měl být takzvaný lehčený násep.
Celkové náklady na obnovu tratě v místě sesuvu a na požadovanou revitalizaci tratě z Ústeckého kraje by tak činily 1,8 – 2,8 miliardy korun. Bez nákladů na sanaci širšího okolí sesuvu, které nejsou dosud známy.
„Obnova železniční tratě v místě sesuvu není plně v souladu s výhledovými představami Ústeckého kraje na celkovou revitalizaci tratě. V rámci revitalizace by muselo dojít k rekonstrukci všech železničních přejezdů,“ uvedlo ministerstvo v důvodové zprávě.
Konec tratě se vysvětluje i tím, že nebyla příliš vytížená. V úseku Řetenice – Lovosice jezdilo vlakem průměrně 45 lidí v každém spoji. Vlaky mají úplně nahradit autobusy. Nyní jezdí vlaky z Teplic do Radejčína, pak už jen autobusy.
Přidat komentář