Znovu se začalo pracovat na zajištění mostů prackovické estakády na dálnici D8. Tyto práce navazují na zkušební injektáže z konce září. V té době zde pod vysokým tlakem pumpovali do podloží pryskyřici, která má vytvořit v podzemí jakousi umělou skálu a dálnici v rizikovém území zajistit. Celkem je v plánu přibližně čtyřicet vrtů s hloubkou až 24 metrů.
„Pilotní injektáže vyšly dobře. Ukázaly nám, jak jde při vrtání a injektáži postupovat, jaké tlaky používat a jaké objemy hmoty do podloží dostat,“ říká pro Český rozhlas Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic.
Dosud vyšly stabilizační práce na problémové estakádě na 220 milionů korun, vysokotlaká injektáž bude stát dalších zhruba 25 milionů korun. Jak dlouho to bude trvat, zatím není jasné, ale žádná dopravní omezení se nechystají.
Dálnice D8 přes Ústí nad Labem do Německa se v úseku přes České středohoří dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic, který zavalil rozestavěný asi dvousetmetrový úsek a poškodil i blízkou železniční trať. Poslední úsek dálnice mezi Lovosicemi a Řehlovicemi řidičům slouží od prosince 2016.
Přidat komentář